• Lata doświadczeń w biznesie
img

Kiedy sklep internetowy moze odrzucić naszą reklamację?

Złożeni reklamacji wiąże się z rozpoczęciem długiego i często niemiłego procesu reklamowania towaru zakupowego. W przypadku zakupów online często zdarza się, że klient chce zareklamować towar, który uległ uszkodzeniu podczas wysyłki. To, czy sklep uzna zasadność naszych roszczeń czy nie zależy od wielu czynników.

Żaden sprzedawca nie uwzględni reklamacji, jeśli nie będzie na nim spoczywał taki obowiązek. Możemy się więc liczyć z tym, że jeżeli to my dokonaliśmy wyboru sposobu dostarczenia towaru, sprzedawca uzna naszą reklamację za bezzasadną. W świetle obowiązującego prawa, sprzedawca odpowiada za towar wysłany wybranym przez siebie sposobem dostarczania przesyłek. W praktyce, zwalnia to osoby sprzedające z uwzględniania reklamacji, jeśli klient sam dokonał wyboru sposobu doręczenia.

Jest to częsty proceder w przypadku zakupu na aukcjach internetowych. Klientowi daje się prawo wyboru sposobu doręczenia, a tym samym przenosi się odpowiedzialność za paczkę na danego doręczyciela. Klient, który otrzyma zniszczoną paczkę może więc zgłosić reklamację do firmy kurierskiej. Podobnie nasza reklamacja może zostać odrzucona, jeśli stwierdzimy, że paczka była uszkodzona po pokwitowaniu odbioru.

Częstym błędem jest kwitowanie odbioru przed uprzednim sprawdzeniem stanu paczki. Jeśli mamy obawy czy zamówiony przez nas towar dotarł w nienaruszonym stanie, możemy otworzyć paczkę w obecności kuriera. Bez protokołu zniszczenia trudno będzie nam udowodnić, że zniszczenie towaru miało miejsce w transporcie, a nie z naszej winy. 

 

Zobacz również