• Lata doświadczeń w biznesie
img

Reklamacja - warunki jej akceptacji przez sklep

Firmy kurierskie doskonale wiedzą, że dostarczanie przesyłek na czas i w nienaruszonym stanie jest absolutnym wyznacznikiem jakości świadczonych usług. Każdy kurier przykłada ogromną uwagę do tego, by transportowane przesyłki nie uległy zniszczeni. Zdarza się jednak, że po otrzymaniu przesyłki adresat zgłasza reklamację.

Za przesyłkę odpowiadają dwa podmioty – sklep, w którym zamówiliśmy towar i firmy kurierska, która podjęła się dostawy tego towaru. Zgłaszanie reklamacji do sklepu jest najczęstszym sposobem dochodzenia swoich praw. Warto jednak wiedzieć, w jakiej sytuacji prawo konsumenckie stoi po stronie klienta, a w jakiej ochrania sprzedawcę. Kluczowy jest tutaj moment zauważenia usterki. Jeśli pokwitujemy odbiór przesyłki, nie zgłaszając przy tym uwag, zarówno firma kurierska, jak i sprzedawca ma prawo sądzić, że wszystko jest w porządku. Wówczas szanse pozytywnego rozpatrzenia reklamacji są nikłe. Jeżeli zauważymy zniszczenie przy kurierze to ma on obowiązek sporządzić specjalny protokół.

Udostępniając go sprzedawcy, mamy prawo dochodzić swoich praw na drodze reklamacji. Jednakże w świetle obowiązujących przepisów, sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zniszczenie towaru w trakcie przesyłki wyłącznie wówczas, gdy to on narzucił sposób dostawy przesyłki. Jeśli jednak klient sam dokonał wyboru danej firmy kurierskiej to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług firmy kurierskiej. W większości przypadków kwestia reklamacji towaru jest indywidualna decyzją sklepu, który powinien dbać o zadowolenie klientów.

 

 

Zobacz również