• Lata doświadczeń w biznesie
img

Uszkodzona przesyłka kurierska - i co dalej ?

Mimo że firmy kurierskie dokładają wszelkich starań, by przekazane im przesyłki docierały na czas i w nienaruszonym stanie, to czasami zdarza się, że przesyłka dotrze do adresata uszkodzona. Na szczęście właśnie na potrzebę takiej sytuacji opracowano specjalne procedury reklamacyjne. Warto jednak zaznaczyć, że duża odpowiedzialność za to, jak rozwiązana zostanie sprawa uszkodzonej przesyłki spoczywa na osobie odbierającej paczkę.

Jeśli bowiem pokwituje ona jej odbiór bez zgłaszania jakichkolwiek uwag, wszelkie późniejsze reklamacje mogą być uznane za bezpodstawne. Nie warto więc bezkrytycznie kwitować odbioru. Jeżeli zauważymy, że opakowanie naszej paczki jest podarte lub zgniecione, warto sprawdzić w obecności kuriera zawartość przesyłki. W chwili stwierdzenia zniszczenia zawartości kurier zobowiązany jest do stworzenia specjalnego protokołu.

To właśnie ten dokument jest podstawą zgłaszania reklamacji zarówno w firmie kurierskiej, jak i u sprzedawcy. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie towaru w trakcie transportu, jeżeli to on wybrał opcję dostawy i tym samym powierzył towar danemu przewoźnikowi.

Nie jest tutaj ważne z czyjej faktycznie winy paczka uległa zniszczeniu. Jeżeli jednak sprzedawca udostępnił kupującemu kilka opcji dostarczenia przesyłki i kupujący dokonał innego wyboru niż ten zalecany przez sprzedawcę, to sprzedający jest zwolniony z odpowiedzialności. Wówczas możemy zgłosić reklamację do firmy kurierskiej. To, czy zostanie ona pozytywnie rozpatrzona zależy od wielu czynników.

 

 

Zobacz również