• Lata doświadczeń w biznesie

Reklamacja - warunki jej akceptacji przez sklep

Firmy kurierskie doskonale wiedzą, że dostarczanie przesyłek na czas i w nienaruszonym stanie jest absolutnym wyznacznikiem jakości świadczonych usług. Każdy kurier przykłada ogromną uwagę do tego, by transportowane przesyłki nie uległy zniszczeni. Zdarza się jednak, że po otrzymaniu przesyłki adresat zgłasza reklamację. Za...

Zobacz

Kiedy sklep internetowy moze odrzucić naszą reklamację?

Złożeni reklamacji wiąże się z rozpoczęciem długiego i często niemiłego procesu reklamowania towaru zakupowego. W przypadku zakupów online często zdarza się, że klient chce zareklamować towar, który uległ uszkodzeniu podczas wysyłki. To, czy sklep uzna zasadność naszych roszczeń czy nie zależy od wielu czynników...

Zobacz

Przesyłka pobraniowa

Przesyłka pobraniowa jest szczególnym rodzajem dostawy zakupionego przez Internet towaru. Wielu sprzedawców nie decyduje się na wprowadzenie tego typu dostawy, ponieważ obawiają się nierzetelności swoich klientów. Jeśli jednak wprowadzamy taką opcję, warto wiedzieć, że prawo chroni nas przed osobami, które celowo nie...

Zobacz

Kiedy sprawdzić zawartość otrzymanej paczki?

W przypadku niezgodności towaru z opisem lub uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu bardzo istotną kwestią jest sprawdzenie otrzymanej paczki. Wiele osób nie sprawdza stanu otrzymanej paczki przez co traci możliwość zgłoszenia reklamacji. Kiedy sprawdzić zawartość otrzymanej paczki? Odpowiedź powinna brzmieć  - jak...

Zobacz

Reklamacje towaru cz. 1

Reklamacje towaru są dzisiaj na porządku dziennym. W miarę, jak wzrosła świadomość konsumencka, pojawiło się coraz więcej przypadków zgłaszania wad towaru czy zniszczeń podczas transportu. Warto jednak pamiętać, że sprzedawca ma pełne prawo odrzucić reklamację, jeśli uzna ją za bezzasadną. Rozsądny sprzedawca powinien...

Zobacz

Reklamacje towaru cz. 3

W przypadku osób fizycznych, które kupując towar stają się w świetle prawa konsumentami, reklamacja towaru może odbyć się na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, a dokładniej, na podstawie zapisu o towarze niezgodnym z umową. Za towar niezgodny z umową uznaje się produkt, który nie spełnia...

Zobacz

Zwrot przesyłki , krok po kroku

Kupując towar przez Internet mamy prawo do zwrotu towaru w terminie 14 dni. Nie musimy nawet podawać powodu zwrotu. Warunkiem przyjęcia takiego produktu jest oczywiście jego nieskazitelność oraz posiadanie potwierdzenia zakupu. Przesyłki mogą być również zwracane, jeśli towar okazał się wadliwy lub niezgodny z opisem. Zwrot...

Zobacz

Piszemy reklamację - poradnik

Zakupy towarów zawsze łączą się z pewnym ryzykiem. Nigdy nie mamy bowiem pewności czy kupiony przez nas produkt jest wolny od wad fabrycznych. W przypadku zakupów online ryzyko zakupu towaru, który znacząco odbiega od oferty sprzedażowej jest większe. Klient nie jest jednak bezradny. Ma bowiem prawo zgłosić reklamację, do...

Zobacz