• Lata doświadczeń w biznesie
img

Zwrot przesyłki , krok po kroku

Kupując towar przez Internet mamy prawo do zwrotu towaru w terminie 14 dni. Nie musimy nawet podawać powodu zwrotu. Warunkiem przyjęcia takiego produktu jest oczywiście jego nieskazitelność oraz posiadanie potwierdzenia zakupu. Przesyłki mogą być również zwracane, jeśli towar okazał się wadliwy lub niezgodny z opisem.

Zwrot przesyłki powinien odbywać się w taki sam sposób, jak jego pierwotna wysyłka. Jeżeli zwracamy towar w momencie jego dostarczenia przez kuriera, możemy liczyć na załatwienie formalności związanych z wysyłka zwrotną przez firmę kurierską. Wystarczy jedynie odmówić przyjęcia przesyłki i podać kurierowi przyczynę takiej decyzji.

W sytuacji, kiedy odebraliśmy już przesyłkę, a po jakimś czasie chcemy dokonać zwrotu towaru, formalności związane ze zwrotem musimy załatwić sami. W pierwszej kolejności należy powiadomić sprzedawcę, że chcemy dokonać zwrotu przesyłki. Niektórzy sprzedawcy oferują darmowy zwrot towaru, na podstawie indywidualnej umowy z firmą kurierską. W innym przypadku zmuszeni będziemy pokryć koszty przesyłki zwrotnej. Nadawanie zwrotu wygląda identycznie, jak wysyłanie przesyłki standardowej.

Musimy więc umówić kuriera. Możemy to zrobić za pomocą formularza na stronie internetowej firmy kurierskiej lub telefonicznie, wykonując połączenie do biura obsługi klienta danej firmy kurierskiej. Możemy się także udać do punktu przyjmowania przesyłek. Ważne, by paczka była odpowiednio zapakowana. Inaczej może zostać uznana za niestandardową, a my zapłacimy więcej.

 

 

Zobacz również